Túristvándi tánctábor 2006
2014-03-31 12:52:20

Túristvándi tánctábor

2006 augusztusában a Szélrózsa néptáncegyüttes fiataljainak lehetősége nyílt egy 4 napos tánctáboron részt venni. A csereprogram részeként, megismerkedhettünk a felvidéki magyarsággal, a lengyelekkel és roma kisebbséggel is. A magyarokat a Szélrózsa tagjai képviselték.
A főszervező Szabó Győző kérésünkre elmondta a tánctábor tervezett programjait, melyek ismerkedő estekből, játékokból, kirándulásból és múzeum látogatásból álltak.
Megérkezésünk napján az ismerkedést játékokkal kezdtük, hogy mindenki jobban megismerhesse a másik csoport tagjait. Ez bemutatkozásból és egy közös plakát elkészítéséből állt. Vacsora után – jó táncosokhoz méltóan - táncházzal tettük barátságosabbá az ismerkedést, hiszen minden csoportnak ez volt a fő mozgató rugója.

A második napon kirándulást szerveztek a Hortobágyi Nemzeti Park területére, ahol
Kun Péter egyetemi tanár és néprajzkutató házánál vendégeskedtünk. Érdekessége a gazdaságának, hogy minden bio: terményeit és állatait a lehető legtermészetesebb környezetben neveli és gondozza. A másik, hogy az udvarán egy korhű – a bevándorló őseink idejéből származó – jurta áll. Minden egyes darabja muzeális érték, melyeket kutatásai és vándorlásai során gyűjtött össze, azért, hogy a magyar érdeklődőknek elmesélhesse történetüket, megismertesse azok eredetét. Délután madár lesre vitték a társaságot, ahol a Hortobágyi Nemzeti Park legismertebb madarait sikerült lencsevégre kapni. Az estébe nyúló vendégeskedést ismét egy fergeteges táncházzal zártuk, majd indultunk vissza a táborba.

A harmadik nap délelőttje szabadprogramok sokaságából állt. Ebéd után megnéztük Magyarország egyetlen üzemképes faszerkezetű vízimalmát, majd egy kis történelmi vetélkedőn vettünk részt, hogy lássuk mennyire tiszták az ismereteink a régi Magyarországgal és a kint élő magyarságról. A napot a kézműves ház zárta, ahol megismerkedtünk a mézeskalács készítésének fortélyaival, gyöngyfűzéssel és a vászonfestéssel is. Az utolsó estét hajnalig tartó táncházzal zártuk, ahol együtt zenélt magyar, felvidéki és lengyel. Csodálatos befejezés volt.
Remélem, mindenkinek van saját élménye gyerekkori táborokról, nyaralásokról, ahol az ember nem tudhatta kivel is fog megismerkedni és milyen élményekkel gazdagodva fog majd hazatérni. Egy tábor kihívás magunknak, hogy tudunk-e embertársainkkal kapcsolatot teremteni – a mai rohanó világban ez igen nehéz – kommunikálni, ha nem magyar anyanyelvű, és akár egy életre szóló barátságot kötni.

Nekünk sikerült.

15161718192021
22232425262728
293031
Újra kérjük önöket az adóbevalláskor ajánlják fel adójuk 1%-át a Szélrózsa Hagyományőrző Egyesületnek!